hv 2

Milí rodiče,
vítáme Vás na stránkách naší třídy Hvězdiček. Zde se budete dozvídat o všech důležitých věcech, které nás čekají, nebo jsme společně prožili. Informace budou také na nástěnce v šatně a samozřejmě se budeme snažit říct Vám vše ústně. Přesto je dobré sledovat i tyto webové stránky, zvláště pokud jste nebyli nějakou dobu ve školce a mohla by Vás zaskočit akce, na kterou byste nebyli připraveni.

Přejeme Vám, dětem i nám školní rok, na který budeme rádi vzpomínat.                 

Paní učitelky z Hvězdiček.  

Tento týden jsme se zaměřili na naše smysly. Začali jsme motivačním příběhem „Pět kamarádů“, který nám odhalil, jak jsou tito kamarádi šikovní. A kdo že to vlastně je? Sluch, hmat, čich, chuť a zrak.

Tento týden jsme si povídali o LIDSKÉM TĚLE. Poznávaly a pojmenovávaly jsme si jednotlivé části našeho těla. Dále se děti dozvěděly také něco kosterní, svalové a orgánové soustavě. Společně jsme si postavily "kostlivce" a "svalovce" v životní velikosti, přemýšlely jsme k čemu máme kosti a k čemu nám pro změnu slouží svaly. Blíže jsme se také seznámily s některými lidskými orgány (mozek, plíce, žaludek, srdce, močový měchýř, ledviny, játra, tenké a tlusté střevo), s jejich funkcí a místem, kde jsou v těle uloženy.

V tomto týdnu jsme si povídali o polárních oblastech. Představili jsme si obyvatele, jejich oblečení, obydlí, prohlíželi jsme si a pojmenovávali zvířata, která žijí v oblasti severního nebo jižního pólu. Rozšířili jsme slovní zásobu o pojmy jako Arktida, Antarktida, Inuita, sněžnice, expediční sáně, expediční výzkumné vozidlo, výzkumná stanice.

V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o PŘEZIMOVANÍ ZVÍŘAT a ZIMNÍCH SPORTECH.

V pondělí se děti seznámily s novou básničkou „Medvěd v lese“, pověděli jsme si něco o přezimování zvířat, obrázky jednotlivých zvířat jsme si roztřídily na ty, která v zimě spí a ty co ne. Na závěr děti vypracovaly pracovní list „medvěd“, během kterého spojovaly puntíky podle čísel a následně si obrázek vybarvily.  

Zopakovali jsme si dny v týdnu, povídali jsme si o tom, co jsme dělali o víkendu, hráli jsme pohybovou hru „na mrazíka“, naučili jsme se básničku „Mrazík“. Skládali jsme písmena podle předlohy, vyplňovali jsme prac. listy – hledání a kroužkování písmen podle předlohy, kresba holubice podle vzoru, hledání stejných sněhových vloček, let vloček, horní a spodní oblouk s vratným tahem, dokresli sněhuláka (osová souměrnost).

V tomto zkráceném týdnu si s dětmi pověděli něco o TŘECH KRÁLÍCH - kdo byly, odkud kam šli, jak se jmenovali nebo třeba jaké dary donesli Ježíškovi.

Jak už napovídá sám název, tento týden jsme se zaměřili na počasí.

V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o ADVENTU. Představili jsme si náš třídní adventní kalendář a pověděli jsme si na co se během adventní doby připravujeme. Povídali jsme si o tom, kdo má doma jaký adventní věnec, z čeho je vyrobený, kolik svíček na něm najdeme nebo jakou mohou mít barvu. Během katecheze podle pedagogiky Fr. Ketta – „Zelený věneček ze zelených větviček“ si děti užily práci s opravdovou živou větví z jedle a vysvětlili jsme si co nám adventní věnec symbolizuje a připomíná.

V uplynulém týdnu jsme se s dětmi zaměřili na otázku peněz. Využili jsme příběhy na téma „Peníze“ a „Spolupráce“, které na toto téma vytvořila Česká spořitelna a díky kterým se děti seznámily s pojmy jako platební karta, platební terminál, účtenka, bankovky, mince, cena.

V tomto týdnu jsme si s dětmi povídali o STROMECH. Povídaly jsme si o tom, že stromy dělíme na jehličnaté a listnaté. Poznávaly jsme jaké jsou mezi nimi rozdíly, jak se mění v průběhu roku a seznámily jsme se s některými konkrétními zástupci obou skupin (smrk, jedle, borovice, modřín, buk, dub, lípa, javor, kaštan). Děti také vypracovaly několik pracovních listů, během kterých hledaly číslice schované na obrázku, vybarvovaly listy podle předlohy nebo procvičovaly grafomotoriku. Také procvičovaly vymýšlení zdrobnělin od názvů stromů.