Tento týden jsme se zaměřili na naše smysly. Začali jsme motivačním příběhem „Pět kamarádů“, který nám odhalil, jak jsou tito kamarádi šikovní. A kdo že to vlastně je? Sluch, hmat, čich, chuť a zrak.

Naučili jsme se básničku „Člověk, ten má smyslů pět“ a uvědomili jsme si, jak se jednotlivé smyly jmenují a kde sídlí. Podrobněji jsme se zaměřili na CHUŤ, ZRAK a HMAT. Seznámili jsme se se sídlem jednotlivých chutí, rozpoznávali jsme o jakou chuť se jedná a co by to mohlo být (jablko, rohlík, chleba, ovocný bonbon). Povídali jsme si, k čemu nám slouží jazyk. Hráli jsme hru na rozvoj sluchové paměti „dostal jsem chuť na …“ a pohybovou hru „vymění se…(cukr, sůl, citron/sladké, slané, kyselé)“. Dále jsme si povídali o očích, s kamarádem jsme se vodili se zavřenýma očima, hráli jsme kimovu hru na rozvoj postřehu a zrakového vnímání. Povídali jsme si o hmatu, o otiscích prstů, o kůži a její funkci, poznávali jsme předměty hmatem, zkoušeli jsme kreslit ústy nebo nohou, pokoušeli jsme se podat si nohou předmět ze země. Děti vyplňovaly prac. list „bystři smysly“, do kterého měly zakreslit různé věci podle zadání.

Ve středu děti prožily karnevalové veselí, kdy jako zvířátka hrály nejrůznější hry a plnily různé úkoly jako např. medvědí honička, tanec s předmětem, namotávání bonbonu, klokani, prac. list „klaun“.

Také jsme společně s dětmi z ostatních tříd trénovali písně na nadcházející mši sv. 

 

 

Člověk, ten má smyslů pět

Člověk, ten má smyslů pět, znám je všechny nazpaměť.

Kde jsou oči, tam je ZRAK, po prstech nám skáče HMAT.

SLUCH nám sedí na uších, do nosu nám vlezl ČICH.

A CHUŤ v ústech na jazýčku spinká si tu na krajíčku.