Milí rodiče,

vítáme vás na stránkách naší třídy – třídy Srdíček. Naleznete zde informace týkající se naší třídy, které budou samozřejmě k dispozici i v šatně a v neposlední řadě vám je mile rády sdělíme osobně.

Na tomto místě naleznete i aktuální básničky a písničky, se kterými byly děti v daném týdnu seznámeny. Doporučujeme tedy sledovat nejen sekci „Písničky a básničky …“, ale i tuto nástěnku.

Těšíme se na spolupráci :-)

 

♥   ♥   ♥        paní učitelky ze Srdíček      ♥  ♥  ♥

♥  ♥  ♥

Minulý týden jsme si povídali o zvířátkách, která žijí v lese.

Každý den jsme si protáhli své tělo. Pondělí jsme začali rozcvičkou, která se jmenovala: Oživlé stromy a rostoucí houby. Zněla takto: – „Jsme stromy, které se nemohou hýbat.“ – stoj na jednom místě
– strom se podívá po okolí: pohyb očima: nahoru dolů, do stran, kroužení hlavou
– rozhýbání větví: kroužky a kruhy paží, předloktím, zápěstím
 rozhýbání kmenu: kroužení v pase, úklony
– rozhýbání kořenů: kruhy nohama, stoj na 1. noze, pomalu se dává do pohybu, zrychlujeme
– v lese rostou i houby: dřep, z rukou nad hlavou uděláme klobouček
 houba roste: zvedáme se
 je to bledla: stoj na 1. noze
– kousek vedle další houba: poskok, dřep a růst. 

Po rozcvičce jsme si povídali o Lese. Proč je pro nás les důležitý, vyjmenovali jsme si části stromu, ukázali jsme si, jak poznat jeho stáří. Nakonec jsme si řekli, kdo v lese žije, a co v něm roste. Další dny jsme se učili o jehličnatých a lisnatých stromech. Ukázali jsem si obrázky, na kterých byly namalované stormy a učili jsme se je poznávat. Den poté jsme si povídali o zvířátkách, která žijí v lese. Dále jsme si ukázali stopy zvířat a zahráli jsme si pexeso. 

Jakmile bylo venku pěkně, šli jsme na školní zahradu nebo do parku. 

 

 

Celý týden jsme se potkávali u modlitby za misie.image 6483441 1

Tento týden jsme pokračovali v tématu Barvy a chutě podzimu. 

V pondělí jsme měli modrou barvu. Vyrobili jsme si vinnou révu a následně jsme si povídali o modrém ovoci a zelenině. Také jsme se naučili novou hru, která se jmenovala Zahradník. Následující dva dny se nesly v tónech zelené barvy. Povídali jsme si o ovoci a zelenině, hráli jsme pohybové hry a opakovali písně.

Další podzimní barvou je žlutá, tu můžeme vidět na listech stromů, ale tento týden jsme ji mohli vidět na našich tričkách. Ve čtvrtek jsme navštívili kino Metropol, ve kterém jsme zhlédli divadelní představení s názvem Povídání o pejskovi a kočičce. Páteční den jsme si povídali o žlutém ovoci a zelenině. Následně nás čekala opičí dráha a nakonec jsme navštívili bylinkovou zahradu. 

 

 

Barevné dny nám přinesli novou tému. S dětmi jsme si povídali o ovocí a zelenině, které děti nosily. Hráli jsem nové pohybové hry a učili se nové říkanky a písně.

Tento týden jsme se seznámili s tématem Matýsek a Bětuška mají své místo, i já mám své místo.

Pondělní ráno jsme zahájili výtvarnou činností. Vyrobili jsme si obrázek s názvem "Moje tvář. Zbytek odpoledne jsme věnovali našemu místu ve školce. Ve školce jsem si prošli místa, kde máme své místo, zopakovali jsme si naše značky, zahráli jsme si hru Židličkovaná a Dej hračku na své místo. 

Úterní den patřil rodině. Povídali jsme si o rodině, skládali jsme puzzle s motivem rodina. Zahráli jsme si hru s názvem,  Pomoc mamince, posbírat vršky a následně jsme si zahráli hru Máma, řekla.

Ve středu jsme si přiblížili život Sv. Václava. Přečetli jsme si příběh o jeho životě, následně jsme z vršků poskládali vinnou révu.  Pomocí, které jsme si zopakovali barvy. Nakonec jsme si zahráli na Svatováclavské rytíře, kde jsme zdolávali opičí dráhu, kterou jsme s přehledem zvládli. 

Těšíme se na dobrodružstvi, které nás ve školce čekají. 

 

 

   Tento týdne jsme s dětmi opakovali pravidla ve školce. Přišla k nám návštěva loutky Bětuška a Matýsek. DSCN0821

Je za námi druhý školní týden. 

 

Tento týden jsme se seznámili s témetem Bezpečně doma i na silnici. Zopakovali jsme si pravidla, které dodržujeme ve školce, doma i na silnici, Přečetli jsme si příběh o zajíčkovi Vildovi, který se ztratil ve městě. Díky němu jsme se naučili poznávat dopravní značky, Dále jsme si vyrobili semafor, naučili jsme se třídit dopravní prostředky a naučili jsme se básničku o Letadlu, kterou jsme doprovodili pohybem. Každý den jsme si chodili hrát na školní zahradu nebo do rozária. 

Noví školní rok jsme odstartovali seznamováním se.