smyslynTýden jsme nejprve začaly opakováním z čeho se naše tělo skládá, děti pracovaly s encyklopedií, stavebnicí kostry, a lidského těla. Následující14244422dny jsme si povídaly o jednotlivých smyslech. Dětem byla zinscenovaná pohádka "O pěti nejvzácnějších darech",  podle pedagogiky Fr. Ketta  "Kdo to ťuká, kdo to je?". Hry i jednotlivé činnosti byly zaměřeny na smysly. Poznávání zvuků, rozlišování tvarů, barev a jejich odstínů, poznávání předmětů hmatem nebo hry čichové a chuťové.

Smysly                                  

1a75dc8fa58745d5e9458c65b3d4fbe3Člověk, ten má smyslů pět,

znám je všechny nazpaměť.

Kde jsou oči, tam je ZRAK,

po prstech nám skáče HMAT.

SLUCH nám sedí na uších,

do nosu nám vlezl ČICH.

A CHUŤ v ústech na jazýčku

 spinká si tu na krajíčku.

 

Všechny moje prsty (vlním svými prsty)
schovaly se v hrsti (udělám hrst)
spočítám je hned (pořád mám udělanou hrst)
jedna, dva, tři, čtyři, pět ( postupně ukazujeme)