Tento týden jsme opakovali velikonoční křesťanské události, povídali jsme si o šmigrustu, proč se používá pomlázka z přírodních čerstvých proutků, jak kluci a holky prožili velikonoční pondělí.

Zopakovali jsme si básničku „Bleška“, děti pracovaly ve dvojicích/trojicích – kreslily co patří k Velikonocům a obrázek představovaly ostatním.Opakovali jsme dny v týdnu, s říkankou jsme opakovali věci, které patří k Velikonocům. Hráli jsme pohybovou hru „honička s vajíčkem“, kdy vajíčko nesmí vypadnout z košíčku. Seznámili jsme se s pohádkou „Jak šlo vejce na vandr“ a pomocí pohádky a zvířátek děti pracovaly s pojmy první/poslední/uprostřed, před/za, hned před/hned za. Pomocí kreslení kuřátek s básničkou děti rozvíjely grafomotoriku.

Ve čtvrtek nás navštívil kouzelník s programem pod názvem „Slet broučků“ a děti zapojil do svého kouzelnického umění.

V pátek jsme prožili program inspirovaný pedagogikou Fr. Ketta „Všechno raší, všechno pučí“. Trénovali jsme vymýšlení slov na danou hlásku, nadřazené a podřazené pojmy, slabikování, rozšířili jsme slovní zásobu o pojmy „pupen“ a „vandr“. 

 

Básnička „Bleška“

Skáče bleška po písku, hledá co je na blízku.

Kdo nejede na koni, toho bleška dohoní.

Alík leží na břichu, už má blešku v kožichu. 

 

 

Kreslení kuřátek s básničkou:

Nakreslíme vajíčko, žluté jako sluníčko. Přidáme dvě nožičky a k nim malé prstíčky.

Ještě žlutou kuličku, jako ptačí hlavičku. Očko, malý zobáček – pak mu nasypeme máček.